V úvodu knihy se setkáme s básněmi z prvního souboru experimentální poezie Nehra (1965). Jedná se mnohdy o metabásně, tedy básně o básních, o sobě samých, které se však nezbavují své sémantické působnosti a leckdy mají navíc něco z úsporného kouzla japonských haiku.
kruh
na konci
čtyřverší
je psáno
na začátku
pětiverší
zde zamlčeno jedno slovo
jsou zamlčena dvě
zde tři
čtyři
Neslovný, neviditelný pátý verš pětiverší má vlastnosti odpovědi na zenový kóan - hádanku, jehož existenci zde lze logicky vyvodit.
Téma neviditelnosti slov a znaků je jedním z hlavních principů Nebeského poetiky počínaje 90. lety dosud. Nebeský se dotýká neviditelnosti za pomoci něčeho známého, „neviditelná slova“ v jeho básních konstruujeme v abecedních řadách či kruzích, jež se po sebezničení obnovují v nové podobě.
Lucie Rohanová